Kleur... Het succes van jouw bedrijf! - Xpoos
Kies de juiste kleur voor jouw webdesign! Een webdesign ontwerp valt of staat bij de juiste kleurkeuzes. Wij helpen je graag op weg met een webdesign in Eindhoven, Valkenswaard, Tilburg, Breda, Amsterdam, Maastricht, Roermond, Venlo, Den Bosch
webdesign eindhoven, webdesign valkenswaard, webdesign den bosch, webdesign helmond, webdesign tilburg, webdesign roermond, webdesign venlo, webdesign maastricht, webdesign someren, webdesign eersel, website laten maken eindhoven, website maken eindhoven, marketing eindhoven, marketing bureau eindhoven, iris wischmann, kleur webdesign, webdesign amsterdam, webdesign nijmegen, webdesign breda
17117
post-template-default,single,single-post,postid-17117,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-9.1.3,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Kleur… Het succes van jouw bedrijf!

14 jul Kleur… Het succes van jouw bedrijf!

We leven in een gouden tijdperk van kleuren. Onze elektronische apparaten kunnen een grote spectrum van kleuren weergeven en onze printers zijn geavanceerder dan ooit! Hierdoor worden ontwerpers niet meer beperkt en kunnen ze kiezen uit een uitgebreid kleurpalet voor een project. Uit onderzoek van WebPageFX blijkt dat bijna 85% van de consumenten de kleur van een product of dienst de belangrijkste reden is om het te kopen. Kleur is dus ontzettend belangrijk in de marketing en webdesign! Welke kleuren voert jouw bedrijf?

 

Kleur als uithangbord.

Kleur heeft een grote invloed op mensen. Bepaalde kleuren geven ons rust, andere kleuren maken ons vrolijk en weer andere kleuren versterken ons slechte humeur alleen maar. Op non-verbaal niveau is kleur dan ook de meest directe methode om boodschappen en betekenissen over te brengen. Bovendien versterken én verlengen kleurenassociaties onze herinnering aan mensen en gebeurtenissen. En dat allemaal onbewust! Dat geldt ook voor merken: kleur is namelijk een sterke factor in de communicatie van een merk. Het (genuanceerde) gebruik van kleur wordt nog door veel mensen én merken onderschat!

 

Verkeersborden als marketing

Een kleur is het eerste wat de ogen van een persoon waarnemen. Dat is dan ook meteen de reden waarom verkeersborden uiteenlopende en opvallende kleuren hebben. De heldere kleuren vertellen de kijken dat ze een soort actie moeten ondernemen; pas op, ben bewust, stop, vertraag, let op…. Dezelfde tactiek kun je doorvoeren in jouw marketing en webdesign. In het oog springende kleuren kunnen belangrijke informatie of oproepen tot actie en zijn zeer makkelijk te vinden. Maar let op, gebruik opvallende kleuren in mate. Het kan anders onaangenaam zijn voor de kijker.

 

Kleuren als bewegwijzering

De bruikbaarheid van alles wat je ontwerp is afhankelijk van de kleur. Als je bijvoorbeeld een ingewikkelde kaart moet ontwerpen voor een grote luchthaven, dan is het belangrijk dat iedereen dit goed kan lezen. Taal is dan al snel een groot struikelblok terwijl je dit met kleur goed kan verduidelijken en iedereen het zal begrijpen. Zo kunnen bepaalde gedeeltes en onderwerpen in kleurcodes worden omgezet zodat het de kaart begrijpelijk maakt voor iedere lezer. Maak je bewegwijzering in je marketing en webdesign daarom ook duidelijk en opvallend genoeg. Let daarbij op dat je de teksten of tekens op contrasterende achtergronden plaats zodat het goed leesbaar is en geen belasting veroorzaakt voor het oog.

 

Kies kleuren op basis van de juiste associaties & kleurcombinaties

Het is belangrijk om het kiezen van kleuren op basis van de juiste associaties in combinatie te zien met de juiste kleurcombinaties. Een goede combinatie van kleuren zorgt ervoor dat je website als prettig om te zien wordt bevonden en draagt bij aan de overzichtelijkheid. Zoals aangegeven is het juiste gebruik van kleurschema’s ook belangrijk voor de leesbaarheid en de juiste focus op belangrijke elementen zoals je call-to-action. Kortom, gebruik kleuren in je voordeel om het maximale resultaat uit je website te halen.

 

Hoe kies je de juiste kleur voor jouw website of marketinguitingen? Lees onze 10 Tips voor het kiezen van de juiste kleur hier!

 

Samen sparren over de juiste kleuren van jouw bedrijf? De koffie staat altijd klaar!

Met creatieve groet,

Iris Wischmann

 

Xpoos logo oranje